Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego – w błędzie trwać. Żyć – to myśleć. Cyceron

Blog nieperiodyczny. Nowy wpis przynajmniej raz w tygodniu.

Nie o to…

Za cudze błędy przyszło zapłacić,
Zjadłem właśnie kolację,
Soczysty stek aż ociekał smakiem,
Frytki,
Popijam kawą.

To wszystko przez cudze błędy,
Nie sprzątam,
Niech sprzątnie koroner,
Odkręcam korek,
Pierwszy,
Drugi,
Syk choć głośny
Zlewa się z szumem ulicy,
Trzeci,
Czwarty,
Metaliczny zapach
Wypełnia cztery kąty.

To podłe miejsce na spłatę cudzych długów,
Zapach jakby metalu,
Pora odetchnąć,
Poczuć zasłużoną ulgę
W tym pieprzony świecie.
Patrzę na zdjęcie kolejnej Ewy,
Która odeszła do innego Adama.
Ciekawe czy poinformują kogoś o śmierci.
Kolejny oddech,
Jakby ktoś stał na moich płucach.

Debet na poziomie bankructwa,
Wprost z kuchenki
Wyfruwa mój nowy aniołek,
Uśmiecha się dusząc mnie powolnie,
Pora nabrać nowego powietrza,
Jeszcze raz spogląda na mnie,
Moja gazowa kostucha,
Myślałem,
Że będzie spektakularnie,
A tu
Żadnego wybuchu,
Żadnego odlotu,
Ostatnia kobieta mojego nędznego życia,
Imienia pierwszej biblijnej,
Krąży teraz gdzieś dookoła,
Oddycham nią,
Wypełnia moje płuca,
Kręci mózgiem.

Dług na miarę,
Uśmiecha się do mnie moja kostucha,
Bez kosy,
Z twarzą mojego anioła,
Mówi, że mnie kocha…

Chyba pora spać
Póki dźwięczą te słowa we mnie.

Przecież nie chodziło o to,
Spłacone.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 2 maja 2012 by in Pawie.
